2012-05-20 Handicap Open trochu jinak - druhá část cestovní kancelář

Místo: Brno
V sobotu večer skončil atletický mítink – Handicap Open 2012. Všichni jsme padali vyčerpáním na pusu, přesto jsme museli udělat ještě obrovskou spoustu dalších věcí. V sobotu večer jsem seděl s vedením Ruské reprezentace, jejichž členů dorazilo do Brna více než čtyřicet a domlouvali jsme se na podrobnostech, ohledně jejich odletu domů. Rusové mě poprosili, že by rádi odjeli již v 9:00 hodin, protože letadlo jim letělo až v pozdních večerních hodinách a rádi by si prohlédli krásy Prahy.

A tak jsem Rusům jasně řekl: „Děvočky a malčiky do žádné Prahy nepojedete, protože tady jste na Jižní Moravě, ve městě Brně a proto si prohlédnete naše město.“ Tak jsme se začali smát, chvilku jsme o tom debatovali a nakonec jsem je přesvědčil, že si prohlédnou město Brno a část jižní Moravy. V tu chvíli jsem vzal telefon, zavolal jsem svému kamarádovi řidiči Davidovi a vše domluvil. V neděli v 9:00 se ze mě stal průvodce a vyrazili jsme společně s Martinem, Davidem a Ruskou reprezentací na velký výlet. Cesta naší výpravy vedla nejdříve na hrad Špilberk. Celý výklad jsem vedl v ruštině. Pověděl jsem jim příběh o loupežníkovi Babinském, který se jim moc líbil. Udělali jsme i spoustu památečních fotografií.

Poté jsme jeli do samotného centra města, kde Rusové navštívili informační centrum města Brna. Rusové si nakoupili tolik dárků, že téměř vykoupili celé informační centrum. Další zastávky byli na náměstí Svobody, u kostelů svatého Jakuba a svatého Tomáše. Všechno jsem jim přetlumočil do jejich mateřského jazyka. Byla legrace a bylo to fajn.

Na společném srazu u Janáčkova divadla, měl řidič David nápad, že ještě můžeme udělat jednu zastávku a to ve Slavkově u Brna na místě Napoleonského tažení. Říkal jsem jim, jak jsme tady zneškodnili Napoleona a zamávali mu na cestu zpátky. Rusové se smáli, protože před Moskvou zažili totéž. Za patnáct minut jsme již stáli na francouzském území. Z legrace jsem jim řekl, že jistě nemají víza k vstupu na francouzskou půdu.

Pak jsme již všichni jeli zpět do Brna do hotelu. Na Rusy již čekal autobus VUT v Brně, který zprostředkoval kvestor Vladimír Kotek a odvezl naše nové kamarády z Ruska i se spoustou dárků nikoliv z Prahy, ale Brna na letiště.

Díky vám všem Michael Svoboda.